نگاهی تازه

نگاهی تازه و متفاوت به دنیـا

نگاهی تازه

نگاهی تازه و متفاوت به دنیـا

نگاهی تازه

چشم انداز وبگاه : نگاهی تازه و متفاوت به دنیـا برای آگاهی بیشتر انسان
ماموریت : نگارش و تولید محتوای مفید در همان راستا
موضوعات تحریریه : اجتماعی - فرهنگی - اقتصادی ( با نگاهی علمی )
نویسنده : زهره دارابیان

"چشم ها را باید شُست" ؛
این شستشو آب نیاز دارد ؛
آب روشنایی است ؛
آب آگاهی است ؛
و در این بی آبی چشمه های خشک و جهالت را چه کنیم ؟
"جور دیگر باید دید" !
آب بها باید داد ،
از برای این آگاهی .

آخرین نظرات

تشخیص محصولات تقلبیقسمت ششم (آخر) : چه کنیم تا از خرید محصولات غیر اصل (کپی) در امان باشیم ؟

چند راه وجود دارد که قبل از پرداخت پول به یک محصول بتوانید از اصالت آن تا حدی مطمئن شوید . قبل از هر چیز به موارد زیر توجه کنید :

 

لوگو یا نشان :

در مورد نشان تجاری خیلی حساس باشید . آن را به دقت بررسی کنید ، فونت های به کار رفته ، رنگ بندی ، طراحی ، همه چیز را چک کنید . هر نوع تفاوتی می تواند یک سیگنال هشدار دهنده باشد که این کالا معتبر نیست .

 

املای نشان یا نام برند :

چک کردن املا یا Spell واژه های لوگو و نام برند یا حتی نام محصول . اگر تنها اندکی تفاوت وجود داشته باشد در اصالت محصول شک کنید . نمونه هایی از برند های Fake :

مارک تقلبی پلی استیشن 

مارک تقلبی ژیلت  برند تقلبی آدیداس

قیمت :

یکی از گزینه هایی که خیلی خوب می تواند هشدار دهنده غیر اصیل بودن کالا باشد قیمت نامتعارف آن است . مثلاً اگر یک عینک برند معروف در یک مغازه 40 هزار تومان به فروش می رسد ، در حالیکه 90 درصد مغازه های معتبر زیر 200 هزار تومان حاضر به فروش آن نیستند می توان مطمئن شد این کالا تقلبی است .

 

بسته بندی :

اغلب کالاهای درست و حسابی دارای بسته بندی های شیک و در عین حال امن هستند . به بسته بندی کالا خیلی دقت کنید ، اتیکت ، برچسب قیمت ، جعبه و ... را چک کنید که همگی ظاهری معتبر داشته باشند و نیز هر یک دارای آرم شرکت نیز باشند .

 

بررسی جزئیات سازنده :

همیشه روی بسته بندی به دنبال اطلاعات تماس ، آدرس واحد تولید و ... بگردید . عدم ارائه اطلاعات کامل نشانه ای از تقلبی بودن محصول است .

 

خرید از فروشنده های معتبر :

اگر دنبال برند خاصی هستید (البته به دلیل کیفیت نه تبلیغات ضد فرهنگی) حتماً به مراکز نمایندگی برند ، وبسایت رسمی فروش آنلاین و یا از این دست مراجعه کنید . قطعاً خرید از مراکز اصلی تا حد بسیاری شما را از خرید محصولات تقلبی باز می دارد .

 

بازار رو به رشد محصولات تقلبی باعث شده هر کس در خرید روزانه خود بارها خرید کالاهای غیر اصیل را تجربه کند . اگر شما نیز در این خصوص تجربه ای دارید در نظرات عنوان کنید .

  • زهره دارابیـان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی