نگاهی تازه

نگاهی تازه و متفاوت به دنیـا

نگاهی تازه

نگاهی تازه و متفاوت به دنیـا

نگاهی تازه

چشم انداز وبگاه : نگاهی تازه و متفاوت به دنیـا برای آگاهی بیشتر انسان
ماموریت : نگارش و تولید محتوای مفید در همان راستا
موضوعات تحریریه : اجتماعی - فرهنگی - اقتصادی ( با نگاهی علمی )
نویسنده : زهره دارابیان

"چشم ها را باید شُست" ؛
این شستشو آب نیاز دارد ؛
آب روشنایی است ؛
آب آگاهی است ؛
و در این بی آبی چشمه های خشک و جهالت را چه کنیم ؟
"جور دیگر باید دید" !
آب بها باید داد ،
از برای این آگاهی .

آخرین نظرات

قهر و آشتیصدای بچه ها حیاط شهرداری را پر کرده است . صدای دویدن ها و زمین خوردن ها . هیاهو و جیغ و دادی برپاست و بچه های کار که روزها را در خیابان ها مشغول دست فروشی هستند به دنبال یکدیگر می دوند و جیغ می کشند و بازی می کنند .
 

در این میان دخترکی که لباس هایش مثل کولی هاست چند طبقه و روی هم هر چیزی که دستش رسیده روی دیگری به تن کرده است ، تنها به گوشه ای تکیه داده و مثلا قهر کرده . دوستانش  نگاهش می کنند سکوت می کنند و انگار دوست دارند دوباره به جمع آن ها بیاید . معلوم نیست به چه دلیلی دخترک تنها خودش را لوث می کند و قیافه اش را بغض زده می کند . دوستانش کمی خسته شده اند از اینکه او چیزی نمی گوید می روند کمی آن طرف تر و دوباره دست های هم را می گیرند و چنان بالا و پایین می پرند که انگار دارند در آسمان پرواز می کنند و چرخ می خورند .

 

دخترک تنها زیر چشمی به آن ها نگاه می کند کم کم مسیرش را به آن سو منحرف می کند و طوری که کسی متوجه نشود می چرخد و به سوی دوستانش می رود . سرش را بالا می آورد . از قهر پشیمان است . چند دقیقه ای نمی کشد که دخترک تنها نیز به همراه دوستانش بالا و پایین می پرد .

چه ساده است دنیای کودکان ! چقدر کودک همه چیز را ساده می گیرد . چقدر خوب می داند قهر کردن او را از چه لذت هایی دور می کند . چقدر خوب می فهمد نباید بخاطر خواسته هایش آن قدر سرسختی کند که خودش آسیب ببیند . دخترک تنها دیگر تنها نیست . چون آشتی کرده است ، نه با دوستانش ، او با دنیای خوبی ها و خوشی ها آشتی کرده است و قدر این ثانیه ها را می داند . او ترجیح می دهد از خیلی چیزها بگذرد ولی لذت بودن کنار همنوعانش را از دست ندهد .

 

 

  • زهره دارابیـان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی